Великоновосілківська районна рада
Великоновосілківський район, Донецька область

Звіт директора Великоновосілківського районного центру зайнятості щодо стану ринку праці.

Переглядів: 22

Протягом січня - липня 2019 року послугами центру зайнятості скористалися 1577 безробітних. Кількість вакансій, заявлених роботодавцями у цей період, становила 847 одиниць.

У звітному періоді за направленням центру  зайнятості працевлаштовано 826 осіб, в т.ч. 644 безробітних, із них: шляхом виплати допомоги по безробіттю  одноразово 7  осіб; на нові робочі місця 7 безробітних громадян, які недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці із здійсненням компенсації роботодавцю  у розмірі єдиного внеску; 40 безробітних на нові робочі місця в пріоритетних видах економічної діяльності, із здійсненням компенсації витрат суб'єктам малого підприємництва  у розмірі єдиного внеску.

У громадських  та інших роботах тимчасового характеру брали участь 338 безробітних.

Професійним навчанням за направленням служби зайнятості охоплено 421 безробітного.

Станом на кінець липня кількість зареєстрованих безробітних становила 557 осіб, з них 381 особа отримувала допомогу по безробіттю.

Кількість вакансій у базі даних центру зайнятості становила 15 одиниць.

Рівень зареєстрованого безробіття на кінець липня становив 8,1 %.

Рівень безробіття в Україні серед робочої сили віком 15 років і старше, згідно даних експрес-випуску Держстату, у I кварталі 2019р.  становив 9,1%.  

 З метою подолання дисбалансу між попитом та пропозицією робочої сили центром зайнятості здійснюються заходи щодо сприяння зайнятості населення, які спрямовуються на:

- забезпечення відповідності рівня професійної кваліфікації працездатних осіб потребам ринку праці;

- здійснення соціального супроводу вразливих категорій населення після працевлаштування;

- застосування сучасних методів інформаційно-роз’яснювальної роботи та онлайн – технологій;

- забезпечення клієнтоцентрованого підходу при підборі підходящої роботи особам, зокрема учасникам антитерористичної операції (АТО, ООС) та внутрішньо переміщеним особам (ВПО), з урахуванням їх професійного досвіду, індивідуальних здібностей та спроможності конкурування на ринку праці;

- здійснення моніторингу та прогнозування потреби роботодавців району в кадрах;

- посилення індивідуального підходу до підбору претендентів для задоволення заявлених вимог роботодавців (на засадах рекрутингу);

- посилення взаємодії з роботодавцями щодо розширення інформації про попит на робочу силу, можливості підбору персоналу та його попередньої професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації;

- покращення роботи з органами місцевого самоврядування та роботодавцями з метою отримання інформації про реалізацію державних цільових програм, інвестиційних та інфраструктурних проектів у районі;

- розширення співробітництва із суб’єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, зокрема шляхом обміну даними з посередниками про наявні вакансії та шукачів роботи;

- розширення двостороннього співробітництва з партнерами на ринку праці;

- здійснення заходів щодо запровадження найкращих практик у діяльність центру зайнятості.

В практику роботи запроваджено нові електронні сервіси із надання соціальних послуг громадянам та роботодавцям з використанням інтернет-технологій з метою зробити дані послуги максимально доступними та комфортними. 

Прикладом цього є робота веб-сайту Державного центру зайнятості  «Єдине соціальне середовище зайнятості» (https://www.dcz.gov.ua), який  має  зручний та зрозумілий інтерфейс, надає можливість швидкого пошуку вакансій та резюме по всій Україні. 

Ми працюємо над урізноманітненням та збільшенням кількості послуг, які має змогу отримати кожен бажаючий, як роботодавець, так і безробітний. Тому ми застосовуємо сучасні онлайн-сервіси, сучасні форми, методи і підходи до роботи. 

Для оперативної та вигідної співпраці роботодавців із центром зайнятості створено «Електронний кабінет роботодавця», який зорієнтований, насамперед, на скорочення витрат часу для відвідування центру зайнятості та на підвищення рівня комфорту під час взаємодії роботодавців із центром зайнятості. 

Такий кабінет є, по суті, персональним автоматизованим робочим місцем, що надає можливість роботодавцям подати звітність до центру зайнятості в режимі онлайн, переглянути стан укомплектування заявлених вакансій та кількість направлень центром зайнятості претендентів на роботу, а також перевірити актуальність реквізитів свого підприємства, що містяться у базі центру зайнятості, здійснити моніторинг договорів на організацію громадських та інших робіт тимчасового характеру та працевлаштування після професійного навчання, переглянути актуальні резюме шукачів роботи та виконати безліч інших функцій.

Для створення власного електронного кабінету роботодавцю необхідно звернутись до центру зайнятості, повідомити адресу електронної пошти, сформувати логін та пароль, за допомогою яких авторизуватися та отримати доступ до послуг на сайті Державного центру зайнятості.

Для тих, хто шукає роботу, створено «Електронний кабінет безробітного». Тут зареєстрований безробітний має змогу створити власне резюме, підібрати роботу, ознайомитися з інформацією про тимчасову зайнятість та можливості професійного навчання. Завдяки електронній черзі реєстрації можна дистанційно записатись на прийом до спеціаліста будь-якого центру зайнятості, обравши мету, дату та годину візиту.  

Власник кабінету може переглянути дані про заплановані та фактичні відвідування центру зайнятості, дізнатися про заходи, які проводитиме центр  зайнятості, отримати інформацію щодо нарахувань та виплат допомоги з безробіття.  

В інтернет-середовищі розміщено мобільні додатки ЦРП (центр розвитку підприємництва), Центр профорієнтації, Довідник послуг та пільг учаснику АТО, Донецький ЦПТО (центр професійно технічної освіти) та безкоштовна інтерактивна карта вакансій.

Забезпечується  стимулювання діяльності роботодавців, спрямованої на створення нових робочих місць та працевлаштування безробітних. Здійснюється  компенсація єдиного соціального внеску роботодавцям та компенсація роботодавцям витрат на оплату праці за  працевлаштованих безробітних з числа ВПО.

Щосереди проводиться навчальний семінар з основ бізнес планування.

Щомісячно оновлюється перелік підприємств, на яких можливе стажування молоді, яка навчається.

В співпраці з ПРООН в рамках проекту “Тренінг ПРООН  зі створення бізнес-ідей, стартапів та бізнес-планів”  з метою допомогти у започаткуванні, відновленні чи розширенні підприємницької діяльності заплановано проведення з 19 по 23 серпня поточного року у смт Велика Новосілка відповідного тренінгу для 20 осіб з числа ВПО та місцевого населення.

Ведеться база даних  осіб з інвалідністю та здійснюються заходи щодо працевлаштування безробітних даної категорії.

Інформація щодо стану ринку праці району постійно висвітлюється  на сторінці центру зайнятості  у фейсбуці та на сайті райдержадміністрації.

Проблемним  в роботі з соціальними партнерами залишається питання залучення коштів місцевих бюджетів для організації фінансування на паритетних засадах громадських робіт.

Кошторисом видатків центру зайнятості передбачено на організацію громадських робіт кошти в сумі  430 тис.грн, використано на поточну дату 147 тис. грн. Видатки місцевих бюджетів склали 147 тис, грн. Аналіз виконання показує,  що можливе невиконання запланованих показників до кінця поточного року.

Виходячи з вищенаведеного прошу зацікавлених партнерів посприяти у вирішенні питання паритетного фінансування організації громадських робіт з місцевих бюджетів в межах запланованих показників.

« повернутися до списку новин